رونمایی مشعل المپیک ۲۰۱۲ لندن
 
B khial 2nyaaaaaaaaa!
شنبه 28 خرداد 1390برچسب:, :: 11:52 ::  نويسنده : m....       
مشعل المپیک بازی های ۲۰۱۲ لندن به شکل مخروطی سه ضلعی طراحی شده است. سطح آن دارای حفره های متعدد است تا درخشش شعله های آتش از لابه لای آن نمایان شود. نمونه اولیه مشعل المپیک که توسط دو طراح بریتانیایی به نام های 'ادوارد باربر' و 'جی اوسگربای' طراحی شده است در ایستگاه قطار سنت پانکراس واقع در لندن رونمایی شده است.
این مشعل که از نوعی آلیاژ آلومینیوم ساخته شده، به حدی سبک است که حمل کنندگان نوجوان هم می توانند آن را به راحتی بلند کنند.

 
این مشعل در روز ۱۹ مه سال ۲۰۱۲ سفر ۷۰ روزه خود را در یونان آغاز می کند و پس از ورود به بریتانیا در سراسر این کشور توسط ۸ هزار نفر حمل خواهد شد. سفر مشعل المپیک در روز ۲۷ ژوییه سال ۲۰۱۲ با روشن کردن مشعل بزرگ بازی های لندن در مراسم افتتاحیه به پایان می رسد.

 
البته این مشعل در دور دنیا سفر نمی کند بلکه پس از پایان سفر خود در یونان با پروازی مستقیم به لندن خواهد آمد و مجددا در شهرهای مختلف این کشور حمل می شود.

 
جی اوسگربای و ادوارد باربر، طراحان مشعل المپیک لندن

 
سازمان دهندگان المپیک ۲۰۱۲ می گویند که مشعل تقریبا به فاصله یک ساعت قبل از ورود مسافرانی که از داخل و خارج بریتانیا برای بازی ها به این کشور سفر می کنند، وارد خواهد شد و قرار است به همین مناسبت جشن های زیادی برپا شود.

 
در طول مسیر سفر مشعل نیز برنامه های زیادی برای برگذاری جشن و پایکوبی ترتیب داده شده است. مشعل المپیک به مناسبت تعداد حاملان، دارای ۸۰۰۰ حفره است که با اشعه لیزر بریده شده اند.

 
این حفره ها باعث شده است تا وزن مشعل کاهش یابد و تماشاگران بتوانند شعله های آتش را نه تنها از بالا بلکه از اطراف آن نیز ببینند.

 
جی اوسگربای گفت: " ما فکر کردیم که مشعل باید در عین سادگی، زیبا نیز باشد."
ادوار باربر افزود: "اما باید شبیه یکی از ابزارهای ورزشی هم باشد، مثلا چوگان یا باتوم."
کارخانه تولید ورق آهن در شهر کاونتری قرار است ۸۰۰۰ مشعل ۸۰ سانتیمتری را برای حاملان تولید کند.

 
آلیاژ آلومینیومی که در ساخت آنها به کار می رود از همان نوعی است که در ساخت هواپیما و خودرو استفاده می شود. در داخل هر مشعل مخزن کوچکی قرار دارد که با گاز پروپان-بوتان پر می شود. این مقدار گاز برای مسافت سیصد متر که مشعل دست به دست می گردد کافی است.

 

 
منبع : بی بی سی


نظرات شما عزیزان:

شهاب
ساعت11:07---6 ارديبهشت 1390
عشق نحس ترین واژس...با عکسای لدندنت صفا کردم...خواستی بیا پیشم ببین زیر زمین چه خبره...
www.shahab-hitall.mahtarin.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

درباره وب شما باید نظر بدید!!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان asheghanehaye jojo و آدرس love.hurt.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 313
بازدید کل : 49835
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1